• Litwa 2017

WYCIECZKA NA LITWĘ

8 maja br. o godz. 6.00 rano grupa 41 gimnazjalistów wyruszyła autokarem na Litwę. Podróż do uzdrowiska Druskienniki położonego nad Niemnem trwała około 6 godzin. W Druskiennikach zachwycił nas park wodny, który oferuje wiele atrakcji w tym basen z falami morskimi, kaskady, wodospady, jacuzzi i zjeżdżalnie wodne.

W drugim dniu wycieczki, po zjedzeniu śniadania w hotelu, udaliśmy się na zwiedzanie Wilna. Poznaliśmy polski kościół św. Piotra i Pawła oraz Górę Trzech Krzyży, skąd rozciąga się widok na panoramę Wilna. Następnie poszliśmy na  cmentarz na Rossie, na którym pochowana jest matka Józefa Piłsudskiego oraz serce Marszałka Piłsudskiego. Znajduje się tam także wiele grobów polskich żołnierzy. Ponadto obejrzeliśmy Katedrę Wileńską, kościół św. Anny i cerkiew św. Ducha oraz Plac Ratuszowy. Dalsza część wycieczki obejmowała zwiedzenie muzeum bursztynu, domu, w którym mieszkał Adam Mickiewicz, oraz Klasztoru Bazylianów. Miejsce to związane jest z uwięzieniem poety. Znajduje się tam cela, będąca pierwowzorem celi Konrada opisanej w  III części „Dziadów”. Odwiedziliśmy także Kaplicę Matki Boskiej Ostrobramskiej z cudownym obrazem. Pod koniec dnia byliśmy w dzielnicy artystycznej Wilna, która nazywa się „Republika Zarzecza”. Tam kupiliśmy upominki dla naszych najbliższych. Gdy wróciliśmy do hotelu, czekała na nas obiadokolacja.

Ostatni dzień wycieczki obejmował zwiedzanie Kowna i Trok. W Kownie zostaliśmy oprowadzeni po ruinach zamku kowieńskiego. W tym zamku Adam Mickiewicz umieścił akcję powieści poetyckiej „Konrad Wallenrod”. Później pojechaliśmy do Trok, gdzie zwiedziliśmy starówkę i obejrzeliśmy zamek na wyspie. Z Trok wyruszyliśmy w podróż powrotną do Warszawy. Do Radości przyjechaliśmy około godziny 21.30.

Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni z wyjazdu, mimo że nie dopisała nam pogoda. Bardzo dobrze wykorzystaliśmy czas wycieczki; żałowaliśmy, że trwała tylko trzy dni. Chętnie byśmy ją przedłużyli.