• Wycieczki zagraniczne

KSIĄŻ _ DREZNO _ BERLIN  9-13 maja 2016

W dniach 9-13 maja odbyła się wycieczka do Niemiec, podczas której zwiedzaliśmy Zamek w Książu, Drezno, Tropical Island oraz Berlin.

W wydarzeniu wzięli udział głównie uczniowie klas drugich i czworo nauczycieli z Gimnazjum nr 104.

Pierwszego dnia zebraliśmy się przed szkołą o godzinie 6:50. Wyjechaliśmy jednak ze sporym opóźnieniem, ponieważ kilkoro uczniów miało problem ze znalezieniem paszportów, a część się zwyczajnie spóźniła. Do zamku w Książu dotarliśmy więc pomiędzy pierwszą, a drugą po południu. Podzieliliśmy się na dwie grupy, a następnie zostali nam przydzieleni przewodnicy, którzy oprowadzali nas po zamku. Wielokrotnie zmieniał on swoich właścicieli, przez co był często przebudowywany. Dziś jest on trzecim co do wielkości zamkiem w Polsce. Po skończonym zwiedzaniu pojechaliśmy do hotelu, znajdującego się u podnóża Karkonoszy. Dotarliśmy tam około godziny 18. Zakwaterowaliśmy się, a następnie zjedliśmy obiadokolację.

Następnego dnia, czyli 10 maja udaliśmy się na zwiedzanie Drezna.

Na miejscu znaleźliśmy się około południa. Było bardzo gorąco, a w zabytkowym mieście  -takim jak Drezno, ciężko dostać butelkę wody mineralnej. Został nam przydzielony przewodnik, który oprowadzał nas malowniczych uliczkach i opowiadał historię miasta. Widzieliśmy między innymi: Szklaną Manufakturę Volkswagena, Nowe Miasto, Operę Sempera oraz Starówkę drezdeńską czyli inaczej Zwinger. Po sześciogodzinnym zwiedzaniu wróciliśmy autokarem do pensjonatu w Polsce na obiadokolację.

Trzeciego dnia w planach była wycieczka do Tropical Island, czyli kompleksu krytych basenów w tropikalnym stylu. Po śniadaniu wykwaterowaliśmy się z hotelu i wyjechaliśmy w głąb Niemiec. Na miejscu byliśmy około południa i spędziliśmy tam niecałe 5 godzin. Po upływie tego czasu (o 17:30) wyruszyliśmy do hostelu w Berlinie. Po zakwaterowaniu zjedliśmy obiadokolację, w której uczestniczyły wycieczki szkolne z Francji i Niemiec.

Rankiem następnego dnia pojechaliśmy na zwiedzanie Berlina. Tak jak w przypadku zwiedzania Drezna został nam przydzielony przewodnik. Widzieliśmy East Side Gallery, Wyspę Muzealną, Reichstag, Urząd Kanclerza, Bramę Brandenburską, Pomnik Holokaustu oraz Plac Poczdamski i Gendarmenmarkt. Zwiedzaliśmy nawet Muzeum Egipskie, w którym znajdowało się wiecznie młode popiersie Nefretete. Następnie udaliśmy się w nocną drogę powrotną do Warszawy.

Ostatniego dnia (13 maja) dotarliśmy przed szkołę o piątej nad ranem.

Moim zdaniem była to niezwykle udana wycieczka i bardzo się cieszę, że brałam w niej udział. Miałam okazję zwiedzić wspaniałe miejsca i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na ich temat. Wspaniale spędziłam ten czas i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś to powtórzę.

Języki obce i wyjazdy językowe w naszym gimnazjum.

W życiu współczesnego Polaka znajomość języków obcych jest bardzo ważna.  Umożliwia nam kontakt z osobami z innych krajów, możliwość porozumiewania się i otworzenia się na Europę i świat.

J.W Goethe, niemiecki pisarz, stwierdził „Ile znasz języków, tyle razy jesteś człowiekiem”.

Znajomość języków obcych, nawet w stopniu podstawowym, czyni nas lepszymi ludźmi. Bardziej otwartymi, bardziej odważnymi.  Decyduje, jaką pracę możemy dostać w przyszłości. Dlatego w naszym gimnazjum języki obce nie są nam obce.

Uczymy się języka angielskieg, hiszpańskiego i niemieckiego. Przynajmniej raz w roku staramy się zorganizować edukacyjne  wyjazdy zagraniczne. Byliśmy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Hiszpanii.

Każdy z tych wyjazdów pozwala naszym uczniom poznać kulturę, kuchnię danego kraju, poszerzyć swoje horyzonty i przede wszystkim spróbować swoich sił i zmierzyć się z „żywym językiem”.  Staramy się organizować nasze wyjazdy tak , aby uczniowie mogli w praktyce wykorzystać swoją wiedzę nabytą w szkole.

Każdy dzień kończy się lekcją podsumowującą

zdobyte doświadczenia.

Wycieczka do Pragi 2015

Relacje uczniów:

25 maja wyjechaliśmy  na cztero dniową szkolną wycieczkę do Pragi. Jechało się bardzo długo a podróż była męcząca. Mimo tego dotarliśmy na miejsce cali, zdrowi i w dobrym humorze.
                  Codziennie rano po śniadaniu wyjeżdżaliśmy na cało dzienne wycieczki po Pradze,  a wracaliśmy wieczorem na kolację. Mieliśmy ciekawie opowiadających przewodników, którzy przybliżyli nam historie tego miasta w dwa dni. Pokazali najbardziej znane zabytki Pragi i opowiedzieli o każdym z nich. Jedne z ciekawszych rozrywek tego wyjazdu było wejście na zmniejszoną wieżę Eiffla i przejście przez most Karola. Tak minął nam drugi i trzeci dzień wyjazdu z przewodnikiem panem Wacławem i panią Ewą. Ostatniego dnia naszej wycieczki nie spędzaliśmy już w Pradze  tylko z rana prosto wyjechaliśmy  do polski. W drodze powrotnej już w Polsce zatrzymaliśmy się w kłodzku. Zwiedzaliśmy je tylko przez godzinę, gdyż chcieliśmy wracać już do Warszawy. Była tam jedna rzecz która przykuła moją większą uwagę. Był to zmiejszony most Karola, który został zbudowany na podobieństwo mostu w Pradze. Następnie już prosto jechaliśmy do Warszawy, gdzie czekali na nas nasi rodzice.
                    Wycieczka bardzo mi się podobała chociaż była bardzo wyczerpująca. Nam nadzieje że w przyszłym roku też tak miło spędzimy czas jak teraz.